Repaint
Grundet Sportines mange årige erfaring med at designe og producerer høj kvalitet svævefly er Sportine også
specialiserede i omlarkering af fly bygget af Kompositter: svævefly, motorsvævefly, andre kompositbyggede fly.
En perfekt overflade beskytter flyets struktur mod ydre påvirkninger og er dermed med til at forlænge dets levetid.
På grund af vejrforholdene, ældning og materiale egenskaber begynder malingen over tid at revne. Derfor er overfladen ikke længere godt beskyttet og skal efterbehandles for at forhindre strukturelle skader.
Hele repaint-
EB-
Et repaint job planlægges normalt i starten af sæsonen, og kan som oftes udføres i den efterfølgende vinter.
Kontakt EB-
Vejning af flydelene før repaint-
Afmontering og rengøring af flydele; beskyttes mod vand og støv
Afslibning af den gamle belægning, gennemgang af overfladens tilstand (fotos), overfladeinspektion (kontrolant)
Strukturelle reparationer efter behov
Forberedelser til maling og spraymaling
Vådslibning med fint sandpapir, polering, rengøring
Udskrivning og maling af eventuelle yderligere markeringer
Smøring, montering og tætning af hullerne foran styrefladerne
Vejning, præcis slutinspektion og målinger af det samlede fly
Udstedelse af dokumentation om det udførte arbejde, testflyvning
Alle processer dokumenteres fotografisk.
Vi bruger polyurethan (PU) maling:
PU-
De forhindrer fugt og snavs i at trænge ind i strukturen.
De er meget modstandsdygtige over for kemikalier.
De er meget modstandsdygtige over for ultraviolet stråling (derfor bliver de ikke matte, der er mindre gulning, ingen større farveafvigelser i tilfælde af efterfølgende reparationer).
Det kræver mindre vedligeholdelse.
Reparationer er enkle.
Der gives 2 års garanti på lakering af overfladen med PU lak.
Hvis kunden ønsker det kan flyets overflade også males med T35 polyestermaling. I dette tilfælde er garantiperioden 1 år.
Påføring af registrering og andre markeringer
Efter lakering, males registrering-
Forskellige metoder er mulige:
Bemaling med PU-
Skærmprint, det er muligt at få lavet egen design af stafferinger eller tegninger.
Registrering-
De fleste får også foretage renovering af cockpittet, når flyet er til heloplarkering. Det er også muligt at få sæder og puder renoveret.
Flyet kan også leveres med udført vinteroverhaling (Ready to Fly) i flg. flyets vedligeholds manual, så når flyet kommer tilbage er det klar til start på en ny sæson.
CanopyFlasher LITE |
CanopyFiash Basic |
CanopyFlash PLUS |
Fuselage Flasher Fuson |
AEROFLASH function |
CanopyFlash XXL |
AERO FLASH Funktion |
AeroFlash Rod/Hvid? |
AEROFLASH function(2) |
SoaringXX Wing-Walker |
SoaringXX Electric One Man Rigging |
SoaringXX Wingstand |
SoaringXX Tow Out Bar |
Hel Oplarkering |
MiniLAK, -FESL -T |
LAK-17B |
LAK-17B-FES-21M |
LAK-17BT |
LAK-17B-FES |
LAK-T5 Trailer |
Trailer Tempo100 |
FLARM FAQ |
PowerFLARM FUSION |
PowerFLARM enheder |
PowerFLARM |
LX FLARM MOBILE |
LX-FLARM-Mini-Box |
LX FLARM COLOUR DISPLAY II |
LX Flarm LED display |
flarm update |
Obstical Database |
FLARM Antenne |
Til Svavefly |
FLARM til Motorfly |
FLARM til Helikoptore |
FLARM til HG- / PG |
FLARM FAQ |
LX FLARM Red-Box |
Nesis III |
AETOS |
Horis80/57 |
Bestil 8-33 radio NU |
Icom IC-A120E |
8.33 undtagelse slutter |
TQ-Avionics |
KRT2 - 57mm |
KRT2 - 57mm Mini |
KRT2 - 160mm |
ICOM-A-modeller |
AC-1 "3 i een" |
AIR COM m. EASA |
AirCom Garrecht |
ICOM-A16E |
ICOM-A24E |
ELT Nodsender |
Transponder 57mm |
Transponder 160mm |
KTX2 - Dittel Avionik |
ADS-B |
Garrecht VT2000 |
VT-01 Modul-blok |
VT-01 UltraCompact |
Transponder (Ultra smal) |
Transponder SharkFinn |
Transponder antenne (STUB) |
VHF Antenne |
VHF Antenne Bukket 45' |
Oudie-N opgradering TILBUD |
Oudie-N-IGC levering |
Bluetooth Dongle |
Paratec (Styrbar skarm) |
Spekon "Den runde" |
Electronic Rotating Beacon EB2 |
ACL4 |
Electronic Position Light |
Electronisk halelys |
Electronisk Positon, og halelys og Anti antikolitions lys |
ACL - for DG1000/500 |
LX 528 Navigation - 2.8' LCD display.. |
LX 543 Navigation - 4.3' LCD display.. |
LX 555 Navigation - 5.5' LCD display.. |
Micrfo card2Panelforlanger |
PLB/ELT |
USB2Logger Kabel |
ASE HEADSETS |
Service |
VARIOMETER FRA BORGELT INSTRUMENTS |
ScrewIt |
BatteriPakke -> Oudie |
Flybatterier |
Vedligehold & materiale |
Uridomer |
PLB-1 |
ASE-m_Active Noice Control |
ASE-uden-ANR |
Hvad er: Active noise control? |
Hvad er: Pasiv Noice Control ? |
Batteriskift & Re-Segl |
K2 LiFePo4 |
Flybatteri oversigt |
K2 12V-11Ah LiFePo4 batteri |
12V-11Ah LiFePo4 batteri lader |
file |
ALLE IGC loggere oversigt. |
Forretningsbetingelser |
Brands |
Kontakt EB-Avionics |
HISTORIK |
LX Navigation |
Hent FLARM fw |
Naviter Forum |
Helios Nyt Klubvariometer |
LX_NAVBOX |
EOS |
LX ZEUS IGC 2.8 |
LX ZEUS 3.4 |
LX ZEUS 5.5 |
LX ZEUS 7.0 |
Colibri II |
Opgrader el-Variometer til ZEUS |
Retrofit |
Tidligere enheder |
EOS sammen med Oudie |
COLIBRI II Strom/DATA |
ColibriII monteringsramme |
LX 528 (retrofit, Zeus) |
LX ZEUS til "CAI 302" |
LX 5000 ZEUS RETROFIT |
LX FLarm Color Display(1) |